Sep 22, 2011

Voor onderweg: Ongenode Gaste


Door Ut Stof Neet Mier from Peter Beeker & Ongenode Gaste on Vimeo.

De keigoeje nieuwe CD van deze Venlose band vind je bij Inbetween Records, of met een vinyl LP nog, op de site van de Ongenode Gaste.
God miljaar nae!

Sep 21, 2011

Mercato

Ik las op een site van een ander Alfist dat hij ook onderdelen te koop had of onderdelen zocht. Eigenlijk niet eens zo gek om via je eigen site die vraag te stellen aan bezoekers of aanbiedingen te doen. Communiceren is toch van deze tijd en netwerken helemaal.

Updated: 17 february 2015


Gezocht/ Wanted:
- Originele windvanger Alfa 33 bestuurderszijde, of een complete set.
Original windbreaker Alfa 33 lefthand side



Te koop of te ruil/ for sale or trade:

Stapel Klaverblaadjes van de SCARB, Alfaclub, nummers tussen 75 en 99
Stapel automagazines uit de jaren '85 - '00





Een set Dell' Orto's uit de 1.3S boxer. Dell'Orto DRLA40FD. Nog niet schoongemaakt. Doe een bod.
Dell'Ortos's from a 1.3S boxer, make a good offer.




Een Brink trekhaak vanonder de Sportwagon, compleet met 7 polige stekker. 
An origiginal Brink towing hook for the sportwagon, complete, 7 pole contact.




Een mooi standaard stuurwiel uit een type 3, Alfa 33. Past ook op oudere bouwjaren.
Good standard steering wheel, original type 3 Alfa 33. Compatible with older types.



Alfasud Windscreen wiper motor (right on the photo).




Some more items are coming out of my cellar for sale. 

What about a airbox for a twincarburettor engine (1.3S). 
Might fit on the 1.7. Goes well with the pairs of carburettors.

Two sets of skirts for a mark 2 Alfa 33

A complete console for a mark 2, gearboxunit

heating and ashtray-unit

handbrake unit (all seperate for sale too)

A mighty good clock, mark 3 cars (km)

ATE-brake calipers, derusted and revised rubbers

Compatible discs to the ATE brakes

Might need some sanding, but a decent volume

ATE, new rubbers and revised brake cylindre

Bendix brake calipers for ventilateds discs on  for 1.7 QV or 16V

Not revised, just painted

Roofrack for the mark 3 Alfa 33, Thule

Fits on the 33's from 1990 and younger

Alfa 146 booklet

Rearlicht set for a Sportwagon, smoked style.





Sep 11, 2011

De achteras

Nu de badkamer zijn eindafwerking nadert (een weekje) kan ik weer wat smeriger klusjes gaan doen. Ik ben me aan het inlezen (WPH ooit gekocht) over de achterasrevisie, dat moet gebeuren zodat ik mijn benzinetank kan monteren en de benzine- en remleidingen kan aansluiten. Gebiedsgericht en integraal werken is mijn credo.


Dit is de staat van de onderkant bij aankoop. Vazelig, zeggen we hier in Limburg, niet heel erg mooi. Ik wil de achteras en de veerpoten demonteren, de remkrachtverdeler en de stabilisators. Het zaakje ontroesten en weer mooi in de lak zetten. Veerpoten reviseren. Meteen de gereviseerde remleidingen weer monteren en de nieuwe benzineleidingen aansluiten aan de gereviseerde tank.


Komt wat bij elkaar, nietwaar?

Sep 7, 2011

Kelder

Ja, zo komen alle ruimtes van ons huis aan bod. De badkamer die verbouwd wordt, waarvoor de kleine kamer en de kelder werden opgeruimd, de rest an het huis wat nu schoongemaakt moet worden. De garage is als volgende aan de beurt, als de badkamer klaar is. Snap je het nog?

Bathroom renovation

Nu de grijze weg is, zit mijn kelder weer vol met onderdelen. Altijd goed om te hebben, als reserve, of voor de handel.

Ben me aan het beraden over de remleidingen. Ik denk dat ik ze aanpak meteen met de complete achteras. Roestvrij maken en nieuwe dempers erin. De veren zullen ook wel moeten worden vervangen. Dan ook de benzineleiding aansluiten en dan eens starten...

Sep 4, 2011

Dellorto

Tja, de grijze SW is weg en wat heb je dan? Een halve kelder vol onderdelen, en dan heb ik niet eens de deuren en de motorkap eraf gedraaid. Wel de electromotoren, zoals de ruitenwissermotor, de dynamo, de startmotor, de bobine en dergelijke. Alle zijruiten, de achterklep en de lichten, interieurdelen en zo meer.
Mooi is ook dat ik de complete dubbele Dell'Orto-set (DRLA 40FD) heb erafgedraaid, met stangelstelsel en kabelstukken. Leuk voor op Marktplaats (1,7 blok, here I come!). Eerst even schoonmaken en ondertussen de interesse peilen.




Sep 3, 2011

Afscheid van de grijze

Geen foto van de auto op de trailer van de sloper, die was te snel weg. Maar wel van de afmelding van de registratie bij de RDW. Dat kun je zelf doen als de auto oouder dan 15 jaar is. Dat was deze, namelijk van 31 augustus 1988. Op de kop af 23 jaar oud.


Wat ik geleerd heb van het demontageproces is dat je Alfa 33 van de tweede serie moet tectyleren. Dat is het enige grote probleem dat ik bij de grijze ben tegengekomen, de roest. Electrisch was deze nog redelijk eenvoudig en intact, motorisch geen greintje pijn en technisch, na 5 jaar stilstaan was er wel wat op te merken, maar eigenlijk allemaal te repareren.

De QV miste ik, deze heb ik nog een tijdje thuis gehad staan en nu is het hoofdstuk afgesloten. Het was een mooie auto, maar hij is nu weg. De blauwe is al aardig op dreef en door de verkoop van wat onderdelen (ik heb alles beweegbaar en intact van de grijze afgehaald, en wat ik zo nog heb liggen) kan ik hier ook de vaart nog inhouden.

Begint nu leuk te worden.

Aug 27, 2011

De badkamer

Het gaat maandag gebeuren. De lang verwachte verbouwing van onze badkamert. Voor de uitbreiding van onze badkamert moeten we een kamer vrijmaken. De spullen van deze kamer verhuizen naar de kelder, die dan ook weer opgeruimd moet worden. zo blijf je aan de gang, dat heet doorstromen op de woningmarkt.

Wat heeft dat met de 33 te doen? De kelder is de voorraadkamer van mijn project. Daar liggen mijn reserveonderdelen, de afgedraaide onderdelen en de delen die ik nog wil opwerken of bewerken voor latere montage op mijn blauwe. Opgeruimd dus. Nu ja, ik heb wat zaken gereshuffled, rekken vrij gemaakt, efficiënter ingedeeld en ook wel dingen weggedaan, toch wel (had een fraai Imola interieur in de grijze, is verkocht).


Maar vandaag heb ik de knoop doorgehakt, de grijze, die op mijn oprit staat als donor voor mijn kelder, maar uiteindelijk voor de blauwe in de garage, gaat weg. De oprit moet leeg, de mannen komen maandag en mijn vrouw wordt al zenuwachtig. "Weg dat ding, wat doe je er nog mee?"

Remkrachtverdeler, remleidingkjes, lichtjes, contactslot-en-deursloten-met-nog--maar-één-sleutel-set, kop- en achterlichten, schakelaars, even heb ik nog gedacht de hele kabelboom er uit te halen (maar dat heb ik niet gedaan, want dan moet ik echt alles slopen), ruiten en handbediening van de ruiten (voor het geval de electrische vensterbediening van de blauwe het toch niet volhoudt) en zo meer van die prutsdingen die wel eens kapotgaan en waarvoor je dan niet meteen een vervanging hebt.

De grijze mag opgehaald worden voor weinig en voorwaar er is ook al een geïnteresseerde. Ik hoop dat hij voor vrijdag komt, want dan komt mijn vriend de oud-ijzerboer en die kent geen genade. Onderdelen die ik over heb gaan weer bij de rest, het geld spaar ik voor de motorrevisie van de 1,7 QV motor uit de zwarte

Er komt hier al een heel verhaal bij elkaar, nietwaar? Wat een leven...


Foto uit de gloriedagen van de grijze, onze eerste Alfa.