Aug 27, 2011

De badkamer

Het gaat maandag gebeuren. De lang verwachte verbouwing van onze badkamert. Voor de uitbreiding van onze badkamert moeten we een kamer vrijmaken. De spullen van deze kamer verhuizen naar de kelder, die dan ook weer opgeruimd moet worden. zo blijf je aan de gang, dat heet doorstromen op de woningmarkt.

Wat heeft dat met de 33 te doen? De kelder is de voorraadkamer van mijn project. Daar liggen mijn reserveonderdelen, de afgedraaide onderdelen en de delen die ik nog wil opwerken of bewerken voor latere montage op mijn blauwe. Opgeruimd dus. Nu ja, ik heb wat zaken gereshuffled, rekken vrij gemaakt, efficiënter ingedeeld en ook wel dingen weggedaan, toch wel (had een fraai Imola interieur in de grijze, is verkocht).


Maar vandaag heb ik de knoop doorgehakt, de grijze, die op mijn oprit staat als donor voor mijn kelder, maar uiteindelijk voor de blauwe in de garage, gaat weg. De oprit moet leeg, de mannen komen maandag en mijn vrouw wordt al zenuwachtig. "Weg dat ding, wat doe je er nog mee?"

Remkrachtverdeler, remleidingkjes, lichtjes, contactslot-en-deursloten-met-nog--maar-één-sleutel-set, kop- en achterlichten, schakelaars, even heb ik nog gedacht de hele kabelboom er uit te halen (maar dat heb ik niet gedaan, want dan moet ik echt alles slopen), ruiten en handbediening van de ruiten (voor het geval de electrische vensterbediening van de blauwe het toch niet volhoudt) en zo meer van die prutsdingen die wel eens kapotgaan en waarvoor je dan niet meteen een vervanging hebt.

De grijze mag opgehaald worden voor weinig en voorwaar er is ook al een geïnteresseerde. Ik hoop dat hij voor vrijdag komt, want dan komt mijn vriend de oud-ijzerboer en die kent geen genade. Onderdelen die ik over heb gaan weer bij de rest, het geld spaar ik voor de motorrevisie van de 1,7 QV motor uit de zwarte

Er komt hier al een heel verhaal bij elkaar, nietwaar? Wat een leven...


Foto uit de gloriedagen van de grijze, onze eerste Alfa.


No comments: