Sep 3, 2011

Afscheid van de grijze

Geen foto van de auto op de trailer van de sloper, die was te snel weg. Maar wel van de afmelding van de registratie bij de RDW. Dat kun je zelf doen als de auto oouder dan 15 jaar is. Dat was deze, namelijk van 31 augustus 1988. Op de kop af 23 jaar oud.


Wat ik geleerd heb van het demontageproces is dat je Alfa 33 van de tweede serie moet tectyleren. Dat is het enige grote probleem dat ik bij de grijze ben tegengekomen, de roest. Electrisch was deze nog redelijk eenvoudig en intact, motorisch geen greintje pijn en technisch, na 5 jaar stilstaan was er wel wat op te merken, maar eigenlijk allemaal te repareren.

De QV miste ik, deze heb ik nog een tijdje thuis gehad staan en nu is het hoofdstuk afgesloten. Het was een mooie auto, maar hij is nu weg. De blauwe is al aardig op dreef en door de verkoop van wat onderdelen (ik heb alles beweegbaar en intact van de grijze afgehaald, en wat ik zo nog heb liggen) kan ik hier ook de vaart nog inhouden.

Begint nu leuk te worden.

No comments: