Dec 27, 2011

Lekker bezig tussen kerst en nieuwjaar

Voorbereidingen op verwijderen van het stuurhuis

De kerstdagen goed doorgekomen. Ik had zaterdag een liter Dexron II olie gekocht en in de servoreservoir gegooid. Daarmee was de pomp voorlopig tevreden en de akelige geluiden waren weg. Toch een gewoon lek dus. Momenteel zit ik met oliehanden te typen, een tussenverslag zeg maar. Ik heb de uitlaat los, de motorsteun los, de stuurkolom nadert uitname en dan gaat het aan de onderkant verder. Het stuurhuis moet eruit om het lek te identificeren. Kan ik meteen de kapotte rubbers van de stuurstangen vernieuwen. Tegenvaller is de overdaad aan leidingen rondom het stuurhuis. Dat wordt nog een heel gevloek en getier. Gelukkig kan ik vanavond nog bij Eric the car guy kijken om te zien hoe het nog moeilijker kan. Ik moet me toch op een of andere manier motiveren. Als het lukt vandaag nog een fotootje. Anders morgen, of overmorgen...?
Stuurkolom in pieces

1 comment:

BMWRoellie said...

Ha Thei,

Als goed is heb je ook een berichtje in de inbox ;-)
Maar om je een hart onder de riem te steken, bij deze ook een berichtje op je blog!

Stuurhuizen vervangen is inderdaad een geklier. De enigste ervaring die ik ermee heb is met een VW Polo uit 1990 en een McCormick tractor uit 195x.
Ze zijn niet met elkaar te vergelijken op één ding na: een stuurhuis is niet zodanig geplaatst dat het makkelijk te vervangen is (en zeg nu zelf: een keer per 20jaar moet kunnen?)

Op moment van dit schrijven is het alweer 2 dagen geleden sinds je je laatste bericht geplaatst hebt. Ben je er ondertussen al verder meegekomen?

Succes en groeten, Roel