Dec 29, 2011

Welke richting gaat het op met het stuurhuis?

Vandaag stress aan de hand gehad. Het stuurhuis ligt eruit en de revisie is een voor mij heikele operatie. Ik krijg de zooi niet goed los en als ik de rubbers heb vervangen, weetik nog niet waar de lekkage vandaan komt. Een revisiedeel kost me netto € 264 euro bij Jakobs in Duitsland. Dat ziet er niet slecht uit, maar de inbouw moet vanwege de garantie gebeuren door een vakbedrijf, en dan schiet ik er qua kosten niet veel mee op. Ik kan het ook gokken en twee jaar garantie op de revisie verspelen...

Erger nog is dat de distributie van de rooje ook op de nominatie staat. En dat zijn ook weer de nodige kosten die op ons afkomen. Het gehobby aan die rooje is niet in het voordeel voor de blauwe heer. Die blijft maar staan en dt komt de sfeer in Huize Alfa 33 niet ten goede.

Dat geklooi aan die rooje leidt ertoe dat mijn vrouw geen auto heeft en dat is vervelend. Die wil zo snel mogelijk weer de weg op en desnoods (!) met een ge-airconditioneerde 146. We hebben er al naar gelonkt en een paar mooie en niet te dure gezien. Ik zou wel willen opteren voor een 1.8, maar zeldzaam. Een 1.4 lijkt mij niks. Een 1.6 is een goed alternatief, maar momenteel geen fijne te koop. Bijkomend probleem is dat we niet snel even kunnen gaan kijken, omdat we zonder vervoer zitten...

Photobucket

Wel gisteren alweer het oude interieur uit de blauwe verkocht naar Wageningen. Die mensen waren blij met hun nieuwe aanwinst en dat is altijd fijn om te zien.

1 comment:

BMWRoellie said...

Hoi Thei,

Kan me de stress heel goed voorstellen! Als een deurpaneel los zit, is daar nog prima mee te rijden, maar niet kunnen sturen is een ander verhaal... lijkt me ook niet handig om om de meter uit te moeten stappen en even een corrigerende tik tegen de voorwielen te geven haha ;-)

Ben je toevallig nog bij Jeuken langs geweest hiervoor?

Overigens kom ik zojuist op een Alfa-forum dit nog tegen:
www.tuynder.nl/ schijnt ook nog het nodige spul (incl. revisie setje voor stuurhuis?) te kunnen leveren.
Maar goed daar ben je op dit moment niet meegeholpen...

Sterkte, succes en groeten,

Roel

PS
Auto lenen? ;-)