Oct 24, 2014

New brakes

Today I purchased a set of frontbrake calipers plus ventilated dics. I wanted a ventilated heavier set because the extra power of the 1700 engine. This set came from a Type 2 Quadrifoglio Verde. What a coincidence. I put an ad on the forum, but the bushdrums brought the message to a guy in my very own street, just a few hundred meters away. Had a nice talk with Robert who is nowadays a salesman for Norwegian peatroofs, an interesting low tech water retaining roof.

Looking very natural, this peatroof

Tomorrow they will be fitted on the bleu one, one part I gave a good sanding today already.

I decided to mount the black back bumper, not reparing the holes for the towing hook. Just the bumper, later on I'll look for a complete one. Anyone? A Sportwagon type 2 bumper, without holes and dents?




8 comments:

Unknown said...

Goed bezig Thei, alleen 1 tip, in de engelse vertaling van gat of gaten komt geen w voor!

Unknown said...

En mijn echte voornaam is niet Venijn maar Bert...altijd leuk als je een mail van Alfa Nederland krijgt met als aanhef "Beste Venijn"

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Thei Moors said...

Heij Venijn, ja dat engsl gaat mij veel slechter af dan Duits. Moor toch bedankt voor het meedenken. Een hele tijd met Robert gesproken en over zijn carriereswitch. Aardige vent.
Groet, Thei

Unknown said...

Ik heb vandaag nog 2 16v blokken opgehaald van/via hem. Ik heb er alleen de geharde krukassen en grotere oliepompen van nodig, de rest kan weer weg.

Peter said...

Veel succes met het rijklaar maken. Ben zelf bezig met het opbouwen van mijn M5 LowRacer componenten op een door mijzelf nieuw gespoten origineel frame (gekocht in België). Is ook leuk. Ik ga denk ik toch een nieuwe voorderailleur aanschaffen (de oude heeft flinke slijtage aan de onderzijde van de kettinggeleider).

Thei Moors said...

@ Schnekkie, wel een beetje zuinig zijn op ons rijdend erfgoed, he Bert!

Thei Moors said...

@ Pe, leuk werken aan een fiets, zeker waar. Dat kost een hoop midner en levert ook veel plezier. Stuur eens een foto.