Jul 31, 2012

Vandaag lekker geknutseld

Productie van de dag bij elkaar gelegd.

Vandaag weer lekker geknutseld, ja. Ik heb de stijltjes uit de achterdeuren helemaal klaargemaakt, de zijskirts schoongemaakt, voorzover mogelijk, en met de heteluchtföhn weer lekker opgefrist. Zo ook de spiegelkappen aan de voordeuren. De stijltjes heb ik nog niet in de deuren gezet, ze moeten eerst drogen. Net als de rubbers die er inzaten, die zijn goed schoongemaakt met de tandenborstel van mijn oma.
Ook heb ik de luchtfilterkap geschuurd en in de epoxy gezet. Die wordt weer mooi zwart. Ook hier zie weleens dat die rood gemaakt worden. Een luchtfilterkap...? Onzin, gewoon zwart. Binnenkort komen toch de K&N-filters erop en dan landt die kap in de kelder.
Van buurman Mike had ik een accu gekregen, die was kaduuk. Hij was maar beperkt opgeladen na een nacht (de blauwe kon er niet op starten) en hij lekte. Niet zo fris. Jammer, goed gebaar. Moet ik maar een nieuwe gaan halen. Die van de 146 is heel sterk, zeker nieuw. Dus zo een moet het worden.

Lekker bezig. Volgende week weer werken, dan kan het niet meer.


Onder onbehandeld, boven na een wasbenzine-, thinner-, warmtebehandeling

Nog eens, nu met de föhn

Ook de speigeltjes kregen een nieuwe glans met de föhn

Stijltjes na lakbehandeling

Iets ongelijk nog na het vierkant gat, kraait geen haan naar.

Even proefgemonteerd. Ziet er nu al goed uit.
(Die paar deuken in de deur laat ik later nog eens eruithalen, 
ze vallen straks niet meer op met die mooie skirts eronder, haha).

Ik wacht nog met monteren van de skirts. Ik ga eerst de bumpers klaarmaken, het subframe aanpassen en de binnenspatborden voor monteren. De remmen moet ik nog een keer ontluchten.
Oh verdorie, ben ik de windvanger rechts alweer vergeten in te bouwen!!

NB de Mercato is weer geactualiseerd.


1 comment:

Hessel said...

hoe heb je precies die skirts en spiegels behandeld? Eerst met wasbenzine en dan met thinner? Breng je dat aan met doek? En dan met de föhn erover ofzo?