Jul 30, 2012

Doorzicht

De zijruiten werken. De schakelaar van het passagiersraam was kapot en het raam aan bestuurderszijde zat even vast, het had gewoon een zetje nodig na lange tijd stilgezeten te hebben. En passant heb ik de oude ruiten uit de blauwe vervangen door de ruiten uit de grijze. De oorspronkelijk ruiten waren nogal bekrast en beschadigd aan de bovenkant. Gelukkig had ik die oude ruiten nog in mijn kelder liggen, net als de ruiten van de QV. Ik had ze bewaard, voor het geval er eens een ruitje zou worden ingetikt.
Nadeel is dat de ruiten uit de grijze nog het oude kenteken hebben gegraveerd, maar he, beter een oud kenteken gegraveerd, dan geen kenteken gegraveerd. Mochten ze die oude bak nog willen stelen...  (Ik heb destijds in die grijze nog een handmatige startonderbreker laten inbouwen en meteen de ruiten laten graveren.)

Lelijke krassen op de zijruiten van de bestuurderskant. Ingegraveerd kenteken van de grijze 

Van de achterruiten heb ik de kleine geleiders maar eens uitgenomen. Die bleken allemaal slecht, verrot. De beste heb ik onder handen genomen, geschuurd, geplamuurd en opnieuw gespoten. Morgen bouw ik ze weer in. Oh, dat gaat allemaal zo gemakkelijk.


Gelukkig had ik nog een setje schakelaars liggen

Buurman Mike was gul vandaag, misschien door de lekkere koffie die hij vanavond kreeg van Marianne. In ieder geval gaf hij mij een afgedankte accu, voor zo lang de blauwe nog geen nieuwe heeft. Hij hangt nu aan de oplader. Morgen installeren.

Oh verdorie, ik ben de windvanger rechts vergeten in te bouwen!!


No comments: