Jul 27, 2012

Uit mijn kelder

Vandaag in betracht van mijn verdere plannen, eens even mijn kelder ingegaan om werkjes te zoeken. De oude velgen van de 146 liggen er nog, de skirts van de 33 QV, en ook de foute tank die ik al onder de blauwe had liggen, ligt er weer.

Nu haalde ik een paar dingetjes naar boven die mij moeten aanzetten de electrische ramen te maken. Die gaan momenteel niet omhoog, ik weet niet wat het is. Kan zijn dat ze niet goed zijn aangesloten, kan zijn kapotte motoren (zou wel sterk zijn, allebei tegelijk...?).  Wat ik vond zijn een windafwijzer voor de rechterkant en twee deurstijltjes voor de achterste deuren. Die waren onderaan verrot, maar  de huidige zijn ook niet meer te beste, dus die zal ik moeten demonteren. Oplappen moet zowiezo, mogelijk nieuwe bestellen, zo die nog voorhanden zijn. een uitlaatklem vond ik ook, maar die is al wat minder. die zal ik maar wegdoen.
Ik vond ook nog een goede radiator, de baluwe heeft er eentje waar de lamellen uitvallen. Maar ik ben band dat de voorraadradiator van een type 3 is en niet zal passen. We zullen zien.

Dus nieuw moet ik halen een paar deurstijlen voor achter, twee uitlaatklemmen, en een accu, zodat ik de auto gewoon in en uit de garage kan rijden, zonder steeds de accu uit de 146 te halen. Dat is ook wat handiger voor vrouwlief.

Windafwijzer, of hoe heet zo'n smal schermpje om de wind bij geopend raam buiten te houden?

Is wel een originele. Ik heb helaas alleen de rechter...

De raam stijltjes van de achterdeuren die ik in mijn kelder vond zijn tamelijk rot onderaan.

Halverwege komen ze naar buiten (uit de deur) en zien ze er ook niet meer al te fris uit

De stijlen in de blauwe zijn ook al minder fris

Een uitlaatklem heb ik nog gevonden, met een beetje huisvlijt even gebrunoxed.

Nog een mooie radiator, maar ik denk van een type 3.

Mijn werkplekje even vrij nu de auto uit de garage kan.

No comments: