Jul 25, 2012

Nu dan

Eigenlijk viel het wel mee, de nieuwe tank (oude van de grijze SW) onder de blauwe monteren. Ik had voor de zekerheid de doorvoerbaarheid van de schotten nog eens gecontroleerd met wasbenzine, en daarmee meteen de meeste vuiligheid uit de tank gewassen. Tsjonge, wat zat daar een troep in. De montage van de vlotter, de leidingen en de kabeltjes van de aarde en de vlotter was snel gebeurd en eenmaal de tank onder de auto was hij snel aangesloten. Ik kon natuurlijk niet wachten om te starten. Maar ik had een paar druppels benzine in de carburateurs laten lopen en dat bleek wat veel van het goede. Na een aantal pogingen en uiteindelijk, na een half uur wachten (dat ik besteedde aan het schuren van de luchtfilterkap) wilde het de Blauwe Heer behagen in beweging te komen...

Tankje klaar voor montage

Dochterlief kan (voorlopig) weer schommelen.

En hier is het bewijs:

De vier verschillende velgen zitten eronder om te zien welke het beste eronder passen, haha!
Volgende punt: de achterste demper van de uitlaat monteren, de bumpers en de skirts. Ik wil de bumpers spuiten in Blue Lord, de skirts met de hete lucht föhn bewerken. Gelukkig heb ik alles uit eigen voorraad in mijn kelder.

No comments: