Jul 19, 2012

Toch nog geen volledige herstart, benzinetank

De motor draait, gelukkig. Nu liggen alle leidingen op de plek, de remleidingen er fijn naast, maar op de een of ander manier komt er geen benzine in de motor. Vanaf de motor gezien heb ik een paar zaken afgewerkt: de brandstofpomp gecontroleerd en die werkt, de leidingen liggen juist en zijn goed aangesloten, de tank ligt op de plek.
Ik twijfel nog aan de juiste installatie van de afzuigpijp in de tank. Het lijkt erop dat die het lage brandstofnivo in de tank niet haalt, dat-ie te kort is. Een vreemde zaak. als ik manueel benzine opzuig, komt er wel benzine, maar met veel lucht.
Ik denk aan twee oplossingsmogelijkheden:
- de pijp van de aanzuiging in de tank is te kort of niet goed geinstalleerd en moet beter.
- is er een aansluiting niet goed waardoor er valse lucht getrokken wordt?
- de ontluchting van de tank is niet juist, hier wordt valse lucht getrokken.
Morgen ga ik weer verder, de tank zal er weer onder uit moeten en die heb ik gisteren gevuld met 20 liter benzine...

Wat een gekloot.


 De tank en het interne bakje waarin de aanzuigpijp woont.

Hier het bakje in close up. Links en rechts in de hoek zitten de gaatjes onder het schot (niet te zien).

Het verhaal van die tank liet mij niet los en ik heb nog eens even in mijn kelder gerommeld. Zojuist heb ik daarom de tank van mijn eerste SW uit de kelder gehaald en de staat der dingen eens gecontroleerd. Nu blijkt dat er in de tank een bakje zit onder het aanzuigpijpje, waarin de turbulentie minder groot is dan in de grote tank. Er bllijken overigens meer schotten in de tank te zitten, ik denk om de benzineaanzuiging constant te houden ondanks het eventuele dynamische rijgedrag en het als geolg daarvan klotsen van de benzine. Het kleine centrale bakje in de tank is voorzien van hoge schotten aan drie zijden. Aan de achterzijde van de auto is er een lager schotje, om de vlotter over te leiden. Het kleine bakje is vebonden met de rest van de tank door middel van twee kleine uitsparingen in het achterste schot aan de onderkant. Zo krijgt het bakje zijn benzine. Ik vermoed dat ik dat schotje heb dichtgeëpoxeerd, toen ik mijn tank een tijd geleden heb behandeld met epoxy-hars.

Morgen meer. Tank demonteren, gaatjes open prikken en weer starten.

No comments: