Jul 23, 2012

Sjoere

De tank uit de grijze SW ligt op de operatietafel. Vanmorgen flink onderhanden genomen, geschuurd en geschuurd en geschuurd. Misschien overdrijf ik, hij hoeft niet blank te worden... Maar dan weet ik ook dat hij goed geconserveerd wordt. Vanmiddag een eerste laagje Brunox erover en dan krijgt hij dat mooie diepzwarte kleurtje. Op de blanke laak. Op de roest wordt hij even dof, maar met een tweede laag is dat meestal verdwenen en is de roest geseald. Primer er overheen en dan een laag tattie om de steenslag te weren. Maar ik bedenk mij nu dat die laag de roestvorming eronder altijd maskeert, dus ik denk dat het gewone lak wordt.
Dat was vanmorgen. Inmiddels ligt ook de tank uit de blauwe er onderuit. Hij is fout. Ik heb hem vanmiddag gevuld met water via de normale tankopening. Toen het water zowat helemaal in de rubber vulpijp stond, die toch reikt tot aan de bovenkant van de tank, was er nog geen water in het midden van de tank. Een beetje klotsen en het vakje in het middel klotste vol. Geen goede basis voor jarenlang rijplezier. Ik ga die tank eens opensnijden en zien wat ik er nog mee kan, maar voorlopig kwak ik hem in de kelder.


Brunox, mijn held!


De nieuwe tank staat inmiddels in de Brunox. Wat is dat toch mooi spul. Morgen grondlak erop en dan afspuiten. Mat-zwart natuurlijk. En dan weer monteren en zien of hij draait zoals het moet. 
Tussentijds heb ik ook nog maar eens wat slangetjes gehaald bij APR. Vacuümslang (4mm) voor de verdeler en een benzineslang (6mm) voor tussen de carburateurs. Het rotte is nu dat ik die 6 mm slang moest aansluiten op de eerder gelegde 8 mm retourpijp naar de tankvulpijp. Met enig perswerk is dat toch gelukt. Ik denk dat het de prestaties van de motor niet zal beïnvloeden.
In de kelder vond ik nog een leuk dingetje. De balk voor onder de motor van de QV. Ik kom niet meer op de naam, maar hij heeft extra uitsteeksels om de voorste stabilisatorstang aan vast te maken. Hahaaa. Dat zijn leuke dingen voor de mens. Ik ben maar als eens begonnen dat ding bitakvrij te maken en het sleepoog proberen eraf te halen. Ik zal toch een flex moeten hebben. Ik zal er eentje moeten lenen bij de buurman, want  morgen komt mijn acculader. Eenvoudig, Nederlands fabrikaat, goedkoop ding, als-ie maar werkt.
Maar de balk vóór moet nog maar even wachten, eerst fatsoendelijk de auto laten lopen.


 
De balk van de voortrein van de QV met "vleugeltjes".

Hier is een hobbyist van het Alfaforum met de voortrein bezig geweest. Persoonlijk vind ik dat een beetje overdreven, dat rood met geel. Het heeft totaal geen zin en hij loopt er geen spat harder door. Bovendien vind ik het altijd heel lelijk worden als dat rood en geel smerig wordt van de vuiligheid van de motor. Mat-zwart is hier de beste oplossing. Oh ja, subframe heet zo'n ding.


Sleepoog is platgedrukt met ..., waarmee eigenlijk?


Gisteren nog even met Marianne en Kiek naar Krefeld gekacheld met de 146. Tjonge, die loopt ook wel lekker, en hard ook. Toch hoor ik wat aan de rechtervoorkant wat mij niet bevalt. Ik denk een lager of de aandrijfas die ergens aankomt. Ik zal er binnenkort eens naar moeten kijken.


Parkeergarage onder het langste gebouw van Krefeld, leuk gebouw, maar geen afzuiging en dat stinkt behoorlijk.

Italiaans eten bij Mama's, lekker, ongecompliceerd en goedkoop. 
En het lekkerste ijs eet je bij de buren.


Ciao!

No comments: