Jul 12, 2012

Het jaar van de Sportwagon



Dat was 2007, haha. Toen stond de auto al een half jaar in mijn garage. Nu is het bijna augustus 2012, en dan zitten er 6 jaren van werken en laten staan er op. Dat ik dit hier zo neer schrijf kan ik eigenlijk nog niet geloven. Zal toch wel weer iets tussenkomen, of het zal wel niet helemaal lukken. Dat denk ik dan. Maar het omen is gunstig. Ik heb nog tot augustus de tijd, ben thuis, de financiële inspanningen blijven ook beperkt tot kleinigheden en verder is het alleen zien wat hij doet. Motorisch, technisch en administratief. Dat laatste als de apk-voorkeuring er goed uit ziet. Een apk-voorkeuring wil ik ergens laten doen, maar dan moet de SW op een aanhanger. De dichtstbijzijnde garage is die van Maurice Redeker, Garage Sanders aan de Broekhin. Dat zijn 1000 meter. Eventueel te slepen achter mijn 146? Ach we zullen zien.
Ik heb nog een akkefietje met het Ministerie van Justitie/ RDW over die rooje. Die stond niet verzekerd maar onafgemeld met panne op de oprit. Toch kreeg ik een bekeuring van bijna 400 ballen. Ik heb nog geen bericht gehad over mijn bezwaarschrift, waarin ook deze blog een belangrijke bewijsrol speelt. Immers ik doe verslag van mijn werken, ook aan de rooje, en dat verslag wijst duidelijk op een panne in de periode dat de RDW de verzekering heeft gecontroleerd. Smerig zaakje overigens, dat controleren achter de computer. Een paar tabellen met elkaar koppelen en de selectie JA op kenteken en NEE in verzekering rolt er uit aan 400 euri per geval. Dat is snel geld verdienen voor vadertje staat.
Ik moet de RDW overigens te vriend houden, de blauwe moet straks naar Venlo voor een importkeuring. En dat willen we toch graag goed doorlopen.

Hieronder nog een paar oude plaatjes van de staat hoe hij was, na aankoop.

De rechterdorpels

Interieur eruit om de vloer op te lappen

Achterklep met vervelend gat boven rechterachterlicht






No comments: