Feb 23, 2012

Op dreef

Nu goed, vandaag weer flink gesleuteld. Het stuurhuis voor de tweede keer eruit gehaald...

Er zit een rubberen stop tussen het stuurhuis en het passagiers-compartiment, die het gat voor het stuurhuis moet afsluiten. Die stop had ik er gisteren niet goed ingezet, of eigenlijk doorgeduwd bij het plaatsen van het stuurhuis. Zonder goed op te letten had ik alles weer in elkaar geschroefd. Dom natuurlijk.

Gisteravond nog met wat vet geprobeerd de stop langs het stuurhuis te persen, maar dat lukte onvoldoende. De ijzeren kap paste niet en het stuurhuis draaide ook niet lekker. Vanmorgen heb ik de achterste motorsteun weer losgedraaid, de motor weer laten zakken met versnellingsbak, (de uitlaat gaf gelukkig genoeg speling, die bleef dus zitten) de stuurstangen en het stuurhuis weer los gemaakt. Stop op zijn plek en dat ging verbazend goed, zonder stuurhuis in de weg. En de zaak weer in omgekeerde volgorde gemonteerd. Gisteren ook nog snel wat koperen ringetjes gehaald bij APR voor dik een halve euro, en de rotte aluminium ringetjes in de vuilbak gezwierd. Dik twee uur verder, keek ik tevreden terug op een goede kennismaking sleutelen Alfa 33 type 3.

De stuurkolom van binnen gemonteerd, en het stuur weer op z'n plek. Maar even ingehouden om de klokkenwinkel nog eens na te zien. Immers de toerenteller draait maar op halve toeren en de km-teller helemaal niet. Nu alles open ligt wil ik dat meteen meenemen en op Alfisti.net nog maar eens nagelezen hoe het allemaal zit. Maar vrolijk wordt ik er niet van. Het zaakje ligt nog open en morgen ga ik eens goed voor zitten.

Overigens vandaag de 33 nog eens gestart nadat hij vanaf de week tussen kerst en nieuwjaar heeft  stilgestaan. Hij sprong meteen aan, pats boem. De pomp van de besturing maakt nog wel een beetje herrie, maar ik hoop dat het minder wordt als er genoeg olie in zit (de bus was al behoorlijk leeg, omdfat ik tijdens de lekkage voor de kerst als eens had bijgeschonken).

Na afronden van de het werk heb ik mij eens op het gemak in de 33 gezet. Ook om nog eens even te proeven aan het 33-zitten. Nu pas valt mij de leuke lage zithouding op en de hoge stand van het stuur. Beetje ouderwets, maar wel lekker.

Wacht maar als die blauwe SW eens klaar is...


De rubber stop, links; met kapje in het midden en het uitstekende stuurhuis, rechts.

No comments: