Dec 10, 2011

Meck en de rooje



Weken niets meer laten horen. Roel, de BMW-man, wees me er op. Het klopt, ik was erg druk met werk en de rooje 33. Ik ben een knutselaar, maar beperk het graag tot de blauwe. De rooje is aangeschaft om dagelijks te rijden, de blauwe is hobby. Nu de rooje groot onderhoud nodig heeft (distributie), en we graag ook weer eens aan grotere Alfa rijden, hebben we besloten de reparatiekosten in een nieuwe te steken en de rooje weg te doen...

Ja, hij gaat de deur uit en is te koop: klik hier. We zoeken eigenlijk een mooie 156 sportwagon, maar hebben ook al gekeken naar mooie 146's. Nadeel van die 146 is de hoge tildrempel aan de achterkant, en Meckie, de hond kan er niet mee in de kofferbak. Die hond is ouder dan de 146 aankan en een 156 sw is dan perfect. Ook lekker ruim (niet veel ruimer dan een 33 overigens) maar motorisch sterker. En dat mag ook wel eens, na 4 2CV's, een 33 SW 1.3s, een 1.7 QV en deze rooje 1.4ie. Een mens wil ook wel eens wat.

De blauwe ligt voorlopig stil en dat begint vrouwlief aardig te ergeren. Moet zorgen dat ik vaart ga maken, maar ik heb weer eens een schop onder mijn kont nodig. Aan de onderdelen zal het niet liggen, die zijn binnen.

Wie kan mij motiveren? Misschien is er een autoknutselclubje in Limburg waar ik mij kan aansluiten? Ervaringen?

No comments: