Aug 5, 2011

Grijze gestript


Gisteren ben ik tot op de bodem gegaan. Van de grijze SW heb ik samen met mijn dochter de vloer uit de auto gehaald om die te gaan hergebruiken in de blauwe SW. Ik kwam nog wat spullen tegen die ik goed kan gebruiken en die in betere staat verkeren dan de originele van de blauwe. en dan steeds wwer die twijfel... Had ik die grijze opgeknapt, was die dan toch niet zo slecht, het is zo'n mooie kleur...

Onder de vloerbedekking kwam ik nog wat isolatie- en ontdreuningsmatten tegen. De isolatie was nog heel goed, behalve die onder de bestuurdersstoel, die is rot. De overige delen zijn nog heel goed. Ik heb eens gezocht naar goede alternatieven, maar wil eigenlijk zo dicht mogelijk bij het origneel blijven, de sound van mijn 33 niet teveel geweld aan doen. Ik heb wel eens gezegd dat ik geen radio nodig heb, ik rij immers in een Alfa Romeo boxer. (zie, of beter, luister ook mijn vorige post.)
Enfin, voor de geinteresseerden, hier, deze is leuk en hier interessante informatie over autoisolatie. Ik weet nog niet wat die aanpassingen allemaal gaan kosten met die materialen, maar zwaarder wordt de auto daar heel zeker van.

Ik doe het op de low budget manier: antidreunmatten uit de ooude auto halen met een föhn met hulp van dochterlief.



De isolatiematten hergebruik ik weer, de rotte vervang ik door de goede van de blauwe.

Voor de klemmetjes voor de remleiding ben ik momenteel bezig bij Geuzendam, die beweerd dat hij er wel aan kan komen, na zijn vakantie.

Ach, zo langzaam krijgen we de zaak op orde.

1 comment:

Roel said...

Ha Thei,

Leuk om daarstraks de rode bolide inclusief de hele familie voorbij te zien komen! :-) Zoals je wellicht gezien hebt, heb ik ook al een stukje straat aan de overzijde ingepalmd om mijn BMW-territorium af te bakenen haha

Het is goed om te lezen dat je ook milieuvriendelijk bezig bent (voor zover dat mogelijk is bij auto's in algemene zin) want je gebruikt namelijk oude (reeds geproduceerde) materialen opnieuw!

Dit stimuleert ook de creatieve geest, om zodoende ook niet meteen alles nieuw (en origineel?) te gaan halen, maar ook om na te denken over alternatieve (betere) oplossingen. Immers, van isolatie zie je niets, maar je hoort het des te beter. Ik vraag me alleen af hoe je de oude matjes weer "plakkend" krijgt?

Je zou ook eens kunnen kijken bij noise-killer.nl
Mocht ik nog een keer een nieuw interieur in goudje steken, dan ga ik zeker bij hun informeren.
Na zo'n 28 jaar is namelijk de werking van de oude isolatie wel zo'n beetje op (en het was al niet veel in die tijd). Leuk voor het rally gevoel, maar niet voor het cruise gevoel.

Ben je trouwens nog eens bij Jeuken in Echt langs geweest voor die remleidingklemmen?

Zo, dit is weer genoeg "comment" voor een eerste keer :)

groeten, Roel

PS
Ik kom binnenkort nog wel eens even buurten ;)