Aug 7, 2011

Antidreun plakken



Meldde ik van de week nog dat ik de oude antidreunmatten uit de grijze haalde, nu kan ik melden dat ze in de blauwe zijn geplant. Dat ging eerst onwennig, later beter.
Op de linke foto het resultaat met een goede föhn van moeder de vrouw. De bodemplaat was hier ingesmeerd met zwarte tectyl, door de warmte smlot die een beetje en plaakte de verwamrde antidreun mate redelijk goed. De warme mat was echter niet warm genoeg. Daarom heb ik voor de rechter kant, ook de bodemplaat met zwarte tectyl voortzien, de gasbrander, om de mat te verwarmen en op de plek na te verwarmen. Een soort dakdekken, maar dan op de bodemplaat.

Het ziet er bij God niet fraai uit, temeer ook omdat de verf op de oude matten grijs is en helemaal is uitgesmeerd door de warme lucht, respectievelijk de brander. Maar passen doet het allemaal en lekker vast ook. Voordeel van heter branden is dat de bitak (tectyl) nog een keer uitloopt en dieper in de poriën trekt van de plaat.
Ik heb de gasbranderbehandeling links echter niet meer over gedaan, het ligt er redelijk strak in.

De onderste foto toont de vloerplaat met de voorste isolatiematten uit de grijze, op maat gesneden uit de achterste mat. De voorste matten, ook die van de grijze, waren rot. Links en rechts nog wat lapwerk te doen.

Leuk werk, zeker als alles goed loopt. Puntje is het zicht; de grijze is licht van binnen en staat buiten. De blauwe is donker van binnen en staat binnen. Goed licht kan het achteruitgaan van mijn ogen niet meer verhullen. Gelukkig komt er dadelijk de vloerbedekking overheen.


Voor vriend BMW-Roel nog een puntje: de moerkapjes zitten er op, de wielmoeren blinken weer als vanouds.


Lekker productief weekje. Nu de vaart erin houden, maandag weer naar de baas.

Forza Alfa, Tulipo.

No comments: