Dec 22, 2010

De banden

De winter trekt een diep spoor door mijn plannen. Ik had me voorgenomen aan de onderkant van de blauwe door te werken, maar door de vroege kou, kan ik het niet opbrengen om onder de auto op de koude vloer in de garage te gaan liggen sleutelen. Dan maar wat wielen oppakken. De QV-velgen van mijn 1.7QV (wijlen) heb ik opgepakt, maar nog urgenter blijken nu de winterbanden van onze rooje. Die zijn te dun en versleten. Ik moet nieuwe hebben en het besluit is gevallen op Quatrac3 van Vredestein, omdat ik dan in het voorjaar ook geen nieuwe zomerbanden meer hoef aan te schaffen. Daarmee kunnen we weer een paar jaar vooruit, zonder al te grote bedragen te spenderen. Het autorijden blijft tenslotte een hobby...
De velgen voor de Quatracs heb ik ook al (zie onder), ze liggen nog in de kelder en gaan nu naar boven voor een renovatiebeurt. Dat gaat er goed uit zien...

No comments: