Mar 11, 2007

D'n hiemel

Vorige week de hemel verwijderd.
Niet de echte, natuurlijk. Nee, de binnenbekleding van het dak uit de blauwe heer. Dat ging goed en was nodig. In de achterste hoek van het dak zitten een paar lelijke plekjes die ik zo beter kan bereiken en behandelen. En passant de deurrubbers eens losgehad. Alles zag er heel netjes uit, op hier en daar een naad die beroest is.
Deze hemel is echt smerig door de vorige eigenaar, een zware roker, die daarom volgens mij naar de echte hemel moet zijn gegaan of binnenkort zal gaan. Gelukkig heb ik nog een reservehemel uit mijn champagne-SW. Die staat nog steeds te wacchten op ontleding, maar daarvoor zal ik eerst de blauwe heer gerepareerd meoten hebben. Bruikbare vitale delen uit de champagne-SW ga ik dan pas overhevelen. Onze kelder kan dat momenteel niet aan, die is al behoorlijk opgestockt met SW-delen. De rest gaat in de verkoop.
Ik vraag mij af of er nog veel type-II delen gevraagd of aangeboden worden. Er staat momenteeel een 89-er 1.7 QV SW te koop op www.mobile.de ergens achter Osnabrueck; 650 euri. Schijnt een Zwitserse import te zijn, want naar mijn weten zijn deze in Duitsland en ook in Nederland niet geleverd. alfa was de tijd toch al ver vooruit met een snelle en sportieve bestelwagen. Tegenwoordig zie je niet anders, als je al een echte combi-variant kunt krijgen. Iedereen roept toch tegenwoordig om een monospace: de Scenics, Zafira's, C- en S-max'en, Espace's en Touaregs zijn niet meer aan te slepen. De enige echt originele uitschieter blijft naar mijn smaak dan toch de Multipla. Wat een leuk ding, je kunt er met drie personen voorin zitten! Fiat is toch wel de koning onder de autocreateurs, kan Renault roepen wat wil.
Maar goed, het werk vordert, maar langzaam. Ik doe mijn best.

Tulipo

Oh, onze lokale frietboer rijdt de naar mijn idee perfecte Alfa. Alleen die wielen, daar ben ik nog niet helemaal uit ...

No comments: