Jan 1, 2007

Het jaar van de sportwagon


Hee hallo,
Nu dan, een eigen blog.... Moet de wereld daar blij mee zijn. We zullen zien.
In ieder geval ga ik hier voor intimi en geinteresseerden een verslag bijhouden van mijn werkzaamheden aan de Alfa 33 Sportwagon die sinds augustus in mijn garage staat te wachten op betere tijden.

Maar eerst even vooraf. Vanaf ongeveer 1996 reden we een Alfa Romeo 33 1.3 S Sportwagon, die ons eigenlijk min of meer in de schoot geworpen werd. Mijn Marianne had deze champagnegrijze bestelvariant van de 33 zien staan, ter vervanging van onze zieltogende eend uit 1985. Het ding gereden met een neef die verstand van zaken had en besloten de gok te wagen. De verkopende garage heeft de auto toen volledig nagekeken, een APK erop gezet, eens goed geboend en drie maanden garantie verleend. Na vier eenden en heel veel auto's gereden te hebben voor mijn werk, nooit zo'n fijne auto gereden. en lekker praktisch bovendien. Marianne was er meteen verliefd op.
Na ongeveer zeven jaren was echter de tijd voor vervanging rijp en ik had nu meer vermogen op het oog; een 1.7 moest er komen (1.3S heeft al 86 pk, een 1.7 nog meer!). OK, het is een hatchback uit 1987 geworden, een zwarte, uit Brussel ingevoerd en op kenteken gezet zonder enkel probleem. Een 33 1.7 QV met dubbele Webers en heel veel trekkracht, overal. Heerlijk. Van eerste eigenaar, maar had eigelijk meer onderhoud nodig dan ik eraan kon geven en zodoende is ook deze kanonskogel na drie jaren snel verouderd.
En op zoek naar een nieuwe, oude, stootten we op een blauwe Sportwagon, nu in Antwerpen, uit 1989. Strak in de lak en goed in het plaatwerk. Die staat nu in de garage, te wachten.

2007 Gaat het jaar van de Sportwagon worden. Zeker weten!
Tulipo 01012007

No comments: