Jan 6, 2007

Het jaar goed begonnen...?

Nu ja, de plannen voor de vrije dagen rondom kerst en nieuwjaar waren reuze, maar niets is er vanuit gekomen. Griep: ziek, zwak en misselijk.
Wel is Jan de lasser langsgeweest en heeft de roestplekken bekeken. Die had ik gevraagd eens te komen kijken naar mijn Sportwagon, maar niet verteld dat we een andere, Vlaamse hadden gekocht die aanmerkelijk beter was. Ik had die Vlaming natuurlijk niet gekocht als ik er niet van overtuigd was dat die veel beter was, en dat bleek ook.

Ik had de indruk dat alles nogal meeviel, gelukkig was Jan het met mij eens. Ook achterop, de bumperbevestiging is kritisch bezien. De zijruitjes achter de C-stijl idem. Daar zal ik nog wat werk aan hebben. Gelukkig heb ik nog een set goede raamstijlen in mijn oude SW. Jan kent nog een man die mij daarmee kan helpen te vervangen. De roest onder langs het achterste nummerplaatscherm, zal ik moeten laten stralen om de roest er volledig af te krijgen.
Deze plekken hebben de prioriteit: dorpels, raamlijst en bumperbevestiging achterin; gelukkig alles binnenin en onderop, zodat schoon spuitwerk achterwege kan blijven.
Op de foto de velgen die de verkoper uit Antwerpen had gemonteerd. Deze telefoonschijfvelgen zijn razendpopulair en daarom duur. Ik heb ze nooit mooi gevonden. Bovendien, zie je ze niet als je in de auto zit... Ik heb ze geruild voor een set Alfasud Spintvelgen 13 inch met normale breedte banden die bijna nieuw zijn. Bovendien was onze Antwerpenar zo blij dat hij spontaan aanbood de 33 naar Limburg te brengen. Wat wij natuurlijk graag aannamen. Pffh, telefoonschijven....



Als het laswerk is gedaan wil ik de remmen eens goed nakijken en dan ga ik hem invoeren.

Maar eerst ga ik komende week eens zien of mijn flex nog werkt.

Tulipo 060107

No comments: