Mar 24, 2007
Testrijden
Waarom een nieuwe? De QV is verreweg op de hond; oplappen zal pieken gaan kosten. Pieken die we beter in de blauwe heer willen steken. Maar toch willen we niet zonder vervoer, betrouwbaar vervoer! Keuze numer twee: Fiat Multipla 1.6 16v ELX. (nummer 1 was een Fiat Marea 2.0 ELX. Even nog uitleggen waarom een Fiat. Het is een bijzonder creatief merk met een degelijke uistraling, eigenwijs en sportief genoeg om aan onze wensen te voldoen en praktisch genoeg om voor ons in aanmerking te komen. Lancia is ook een aardig merk, maar niet echt praktisch in de modelvoering. De enige serieuze Alfa die voor vervanging in aanmerking komt, de 156 SW is gewoon nog te duur).
Multipla: Wat een auto. Zes zitplaatsen in twee rijden verdeeld, een supergrote achterklep, makkelijke individueel te verwijderen stoelen en alle serieuze opties, zoals daar zijn: airco, stuurbekrachtiging en (deze) met trekhaak. Electrische ramen, airbags en ABS is meegenomen. Maar leuk ook om in te rijden, stuurt lekker licht en tegen de verwachting in, het ding weegt 1275 kg, met een 1600 motor toch nog aardig pittig. In verhouding tot een tweeliter Espace is de Multipla nog een rappe sprinter. Een rondje gemaakt rond Venlo, samen met Marianne die nog meer onder de indruk was dan ik. Zij had de auto het liefst meteen meegenomen (zie foto). Maar als met de Marea, die ik het liefst meteen had laten inpakken, hebben we een paar dagen bedenktijd gevraagd. Waarom nu toch geen nieuwe?
We zijn niet goed bezig, we moeten gewoon doorwerken aan die blauwe heer en niet te lang naar andere auto's kijken. Die blauwe is heel goed te maken en voor minder centen dan een Multipla, Marea of Mini.
Dus geen gezeik, aan de bak en werken aan die SW. Morgen begin ik weer; voorbumper verwijderen.
Tulipo
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Leuk zo'n weblog! Ik wens je veel toi-toi-toi met dit 'restauratie'-project. Voor mijn DSpécial omvatte dit de jaren '86-'91. Groeten, P.
Post a Comment